Treeniviikko 21

tiistaina, toukokuuta 30, 2017

Talkoohommien univelat on pikku hiljaa kuitattu ja olo alkaa olla kutakuinkin normaali. Nuts Karhunkierros oli kyllä hieno tapahtuma ja mielestäni hyvin toteutettu. Aina toki löytyy parannettavaa ja jokainen näkee asiat niin erilailla (mikä on toimiva ratkaisu ja mikä ei), että vaikea sitä on mennä itse ainakaan sanomaan, että mitä pitäisi tehdä toisin. On ollut mielenkiintoista seurata sosiaalisen median eri kanavilla käytyjä keskusteluita tapahtumasta sillä nyt kun itse ei ollut kisaamassa niin en tiedä juurikaan mistään mitään mitä juoksureiteillä on ollut tai tapahtunut. Toimitsijan näkökulmasta kaikki toimi hyvin ja tekemistäkin riitti ettei tyhjänpanttina tarvinnut seisoskella. Kaikkein parasta hommassa oli se, että sai tosi monelle sosiaalisesa mediasta tutulle ihmisille ns. kasvot. Toki somessakin kuvia jaetaan mutta oli kiva nähdä kyseisiä ihmisiä ihan livenäkin. :)

Palataan sitten vielä viime viikon treeneihin, koska nyt oli ihan aktiivinen viikko vaikkakin juoksua oli suhteellisen vähän. Jalat toimivat kuitenkin kuin unelmat ja niiden kanssa on ollut taas ilo liikkua.
Tiistaina olin hyvinkin reippaalla tuulella ja tein 45 minuuttia lihaskuntoharjoitteita, jossa jalat saivat suurimman ajan huomiota. Seuraavana päivänä takapuoli ja reidet olivat niin kipeät, että ei tahtonut takapuoli löytää tuolia millään kun istumaan meneminen oli niin hankalaa.

Torstaina tuli taivallettua Karhunkierroksen polkuja Juumasta Oulangan luontokeskukselle reittiä merkkaen. Maisemat oli kyllä niin huikeat polkujuoksuun, että takas on päästävä ja mielellään kisaamaankin. Upeiden maisemien lisäksi mahtavan lämmin sää piti mielen hyvänä. Polut olivat paikoitellen märkiä ja luntakin löytyi sieltä täältä. Osa poluista oli ihan mahtavassa kunnossa ja niin leveitä, että menisivät täällä etelässä jalkakäytävistä. Toki kun ei ollut kisaamassa niin menimme rauhalliseen tahtiin kävellen ja hölkäten, jolloin ehti nauttiakin tuosta kaikesta. Päällä oli Salomonin sense 5 ultra sg juoksukengät ja juomareppuna Salomon 12 adv skin 3 (saatu testilainaan). Nämä toimivat kyllä erittäin hyvin ja samoilla varusteilla taidan lähteä Pallakselle eli jotain todella herkkuja juoksukenkiä (kuten hokat) satu tarjouksessa vastaan ennen sitä. Vaikka oli paikoitellen liukasta ja lunta niin kertaakaan en liukastellut kenkien takia. Ne pitivät todella hyvin enkä juurikaan varonut askelia vaan annoin mennä alamäetkin täysillä.Kerran kompastuin juurakkoon ja sain tehdä lähempää tuttavuutta lumen kanssa. Yläkuvassa näkyvä putous oli ihana. Tuo ylitettiin sillalla ja kun tuli lähemmäs siltaa niin tuli todella voimakas kylmyys, joka tuli tuosta putouksen vedestä. Toki ilma oli lämmin, joten viilennys ei paljon haitannut.
Matka 29,57 km, kesto 7h 55 min, keskisyke 129, maksimisyke 182

Perjantaina kävin pikaisesti Rukatunturin huiputtamassa ja siellä sitä lunta oli polviin asti. Sain todenteolla tarpoa lumihangessa päästäkseni eteenpäin ja kengät sekä sukat kastuivat aika nopeasti lähdön jälkeen. Hassua tuolla oli se, että ne märät kengät ja sukat ei haitanneet yhtään niin paljon lenkkeilyintoa kuin mitä kotona tehdyillä lenkeillä talvisin.  Maisemat Rukatunturin huipulla oli sanoinkuvaattoman kauniit.
Matka 2,40 km, kesto 52 min, keskisyke 126, maksimisyke 172
Sunnuntaina olin  kävelyllä ystävän kanssa ja samalla sai purettua mieltään. Lenkin jälkeen tein vielä 20 minuutin vatsalihastreenin, koska jouduin viikko sitten toteamaan tehdessäni vatsalihastreeniä, että ne ovat kummasti kadonneet jonnekin tässä vuosien varrella. Nyt on aika etsiä kadotetut vatsalihakset ja treenata enmmän keskivartaloa juoksun lisäksi. Sikspäkkiä en tarvitse mutta sileämpi vatsa olisi himoittu.
Matka 6,94 km, kesto  1h 20 min, keskisyke 109

Miten on sun treenit kulkeneet? Onko kisoja tulossa lähiaikoina? :)










You Might Also Like

0 kommenttia

Like us on Facebook

Subscribe