Hyvän mielen lenkkejä

perjantaina, toukokuuta 05, 2017


Olen ottanut hyggeilyvaihteen päälle ja vain nauttinut olostani. En ole jaksanut stressata kirjoittamattomista blogipostauksista vaan katsonut iltaisin leffoja tai sarjoja.  Tämä on tehnyt minulle todella hyvää sillä olen viikon aikana nukkunut huomattavasti paremmin ja ollut päivisin pirteämpi kun en ole iltamyöhään näpytellyt läppäriä. Irtautuminen somesta on tuonut hetkeksi vähän enemmän vapautta ja rennompaa oloa.

Olen tehnyt tällä viikolla rentoja lenkkejä ilman koiraa. Olen mennyt hidasta hölkkää matalilla sykkeillä (huom! mulle matalat sykkeet ) ja ottanut ripeitä kävelypätkiä mukaan. Olen hämmästynyt sykkeiden alhaisuudesta ja siitä, että lenkit eivät ole tuottaneet tuskaa vaikka olen mennyt niin hitaasti, että kävellenkin pääsisi ohi. Olen päättänyt, että lähden Bodomiin ja kävelen vaikka tuon reitin läpi jos jalka tai jokin muu kehonosa alkaa oikuttelemaan. Juoksusta kävelyyn vaihtoa ja takaisin juoksuun on totuteltava  koska olen kokenut maratonilla, että jalat on aivan puupökkelöt kun yrittää kävelyn jälkeen taas juosta. Tätä treenataan nyt sitten ihan täsmälenkeillä, jotta jalat ja mieli tottuu moiseen touhuun. Suurimmaksi osaksi tämäkin on varmasti psyykkistä koska pää haluaisi juosta mutta jalat ei enää tahtoisi liikkua. Siinä saa käyttää kaikkia motivaatiokeinoja itsensä liikkumaan.
Eniten on ilostuttanut keväinen keli ja se, että on voinut lenkkeillä ilman takkia. Ihan mahtavaa! Kesä tulee kohisten ja kohta voi viilettää menemään t-paidalla ja shortseilla. Suoraan sanottuna aloin jo kyllästyä kerrospukeutumiseen ja on ihanaa kun ei tarvitse miettiä mitä kaikkea pitää pukea voidakseen juosta kylmässä, Ainoa varuste joka säilyy kesät talvet samana on kengät. En omista nastalenkkareita jonka takia juoksen samoilla kengillä talvisinkin. Molemmilla tämän viikon lenkeillä olen saanut nauttia ihanasta aruringonpaisteesta jalämmöstä. Metsäalueillakin jonne ei tuuli sopinut niin tarkeni kun kääri hihat paidasta ylös. Tuli nimittäin juostessa niin kuuma kun oli juomareppukin mukana, että pitkähihainen tekninen paitakin tuntui liialta vaatetukselta pitkien kompressiotrikoiden kanssa. Lämmöstä huolimatta sykkeet pysyi alhaalla hitaan vauhdin takia joka lämmitti myös mun mieltä.

Joskus on vaan hyvä ottaa rauhallisesti ja nauttia. Hauskaa viikonloppua kaikille! :)




You Might Also Like

0 kommenttia

Like us on Facebook

Subscribe