Treenit viikolta 14

10 huhtikuuta



Aloitin "paastoamisen " viime viikon keskiviikkona ja viikko on tarkoitus paastoilla. Laitoin paastoamisen ""-merkeillä koska en osaa oikein keksi nyt parempaakaan sanaa. Syön kyllä pitkin päivää mutta vain tiettyjä ruokia ennalta sovitun määrän. Kalorit ovat näin ollen pienempiä kuin mitä normaalisti söisin ja toivon mukaan muutama ekstra kilokin häviäisi matkalla.   Se miksi kerroin tästä ruokavaliomuutoksesta on se, että olen ollut ihan super energinen. Kolmentena päivänä oli väsymystä mutta sekin johtui siitä, että menojen takia ei syömiset osunut ihan kohdilleen. Muuten olo on ollut ihan loistava. Olen nukkunut paremmin ja aineenvaihduntakin on lähtenyt taas toimimaan noroviruksen jälkeen. Koin, että on helpompi aloittaa heti noroviruksen jälkeen koska ruoka ei oikein muutenkaan maistunut ja annokset olivat pieniä sillä juuri mitään ei uskaltanut laittaa suuhun pahoinvoinnin pelossa. Tämä oli hyvä keino päästä taas säännöllisiin ruokailuihin ja syödä sopivan kokoisia annoksia.

Energiarikkaan olon takia olenkin urheillut viikonloppuna ja joutunut jopa hieman toppuuttelemaan, etten jatkuvasti touhuisi jotain. Vauhdit, matkat ja sykkeet eivät ole hurmanneet mutta olin innoissani päästessäni juoksemaan. Nyt vain aion rauhassa kasvattaa kuntoa kohti kisoja.

Perjantaina kävin koiran kanssa juoksemassa varmaan kolmen viikon tauon jälkeen. Jalat aluksi suorastaan lensivät, mutta ensimmäisen ylämäen tullessa vauhti hiipui todenteolla ja matkasta tulikin kovin raskas ylämäkien kanssa.
Matka 3,94 km, kesto 27 min, keskitahti 6:44 min/km, keskisyke 178, maksimisyke 194

Lauantaina lähdettiin kaverin kanssa pyörälenkille. Ilma oli ihan mahtava. Pyöräileminen tuntui todella hyvältä vaikka en juurikaan ole pyöräillyt. Nyt kuitenkin pyöräily tuntui kevyeltä ja sykkeet pysyivät mukavan matalalla. Pyöräilyä tuli vähän päälle 20 km.

Sunnuntai aamulla vein esikoinen voimistelukisoihin ja suuntasin itse juoksemaan. Turun aurajokirantaa pitkin hölköttelin menemään mukavassa säässä. Maksimisyke nousikin korkealla kun juoksi Kaskenmäen ylös.
Matka 4,20 km, kesto 39 min, keskisyke 150, maksimisyke 197

Miten teidän treenit ovat sujuneet? :)

You Might Also Like

2 kommenttia

  1. Kiva kuulla että olet päässyt taas juoksemaan. :) Hyvin on lähteneet treenit sujumaan vaikka tuntuu että viikottain tulee jotain pientä takapakkia. Mutta pääasia että pääsee liikkumaan, siitä tulee niin hyvä fiilis. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen niin kyllästynyt jatkuviin vastoinkäymisiin mutta pakko sen auringon on joskus paistaa risukasaankin eli parempia aikoja odotellessa.:D

      Poista

Like us on Facebook

Subscribe