Treeniviikko 7

19 helmikuuta

Maanantaina oli Takomorunnersin ystävänpäivänlenkki päivän etuajassa. Juostiin neljän hengen porukalla pitkin joenrantaa Hirvensalon lasketturinteelle asti ja sieltä takaisin jokirantaa pitkin Teatterisillalle.  Oli mukavaa jutella ja juoruilla mitä juoksupiireissä tapahtuu.

Juoksu: Matka 11,18 km, kesto 1 h 17 min, keskitahti 6:53 min/km, keskisyke 171, maksimisyke 188

Tiistaina oltiin koko perheen voimin luistelemassa.  Lapsilla keskittyminen menee täysin vielä pystyssä pysymiseen mutta voi sitä ilon ja onnen määrää kun he pääsevät hieman eteenpäin luistimilla. Olemme hankkineet luistimet vasta tänä vuonna lapsille ja taisi olla juuri sopiva ajoitus sillä kummatkin ovat innostuneet.

Torstaina kaveri pyysi lenkille ja ajettelin, että mennään kivalle pikku happihyppelylle mutta matkaa kertyikin himpun vajaa 15 kilometriä. Olin ensimmäiset 5 kilometriä ihan puhki ja happi ei tuntunut kulkevan yhtään. Loppu matkasta etureidetkin alkoivat kramppaamaan.

Juoksu: Matka 14.71 km, kesto 1h 39 min, keskitahti 6:45 min/km, keskisyke 171, maksimisyke 185

Perjantaina kävin reippaalla kävelyllä kaverin kanssa.

Kävely: Matka 8 km.

Sunnuntaina oli tarkoitus juosta viikon pitkälenkki mutta meilläpäin tiet oli niin jäässä, ettei sinne tehnyt mieli mennä. Näin ollen vietiin lapset isovanhempien luokse ja suunnattiin SatsElixiaan.  Juoksin ensin 30 minuuttia kevyttä hölkkää, jonka jälkeen tein 4 x 500 m vedot (6:00, 5:45,5:30 ja 5:15). Kilometrin vedot tuntuvat liian pitkiltä juoksumatolla ja niinpä päätin, että jatkossa juoksen lyhyempiä vetoja sillä niistä jää hyvä fiilis enkä joudu jättämään vetoja kesken. Vauhtia on helpompi nostaa lyhyemmillä vedoilla ja nostaa sitten matkaa kun lyhyemmät vedot alkavat sujumaan.  Vetojen jälkeen menin kävellen kilometrin matkan ylämäkivastuksella niin korkealle kuin matto vain suostui nousemaan. Koska lapset olivat hoidossa eikä meillä ollut kiire kotiin niin jäätiin vielä salin puolelle tunnin ajaksi.

Juoksu. Matka 7,68 km, kesto 1 h 7 min, keskitahti 8:46 min/km, keskisyke 168, maksimisyke 194
Kuntosali 1h. 

Miten sun viikko on mennyt? :)

You Might Also Like

0 kommenttia

Like us on Facebook

Subscribe