Treeniviikko 6

12 helmikuuta

Uskallanko edes sanoa tätä ääneen mutta treenien osalta viikko on taas mennyt paremmin.  Edellisviikon pieleen menneen maratonin jälkeen olen taas innosta soikeena suunnitellut treenejä ja saanut super boostia katsomalla ihmisten treeneistä snäppejä. Minä motivoidun toisten tekemisistä ja on mukava napata uusia treenivinkkejä.  Suosittelen seuraamaan snäpissä Khloe Kardashiania, jolla toki on oma pt mutta tekevät sellaisia treenejä joita voisi itsekin tehdä.

Innostukseni salia kohtaan veivaa aikamoista on-offia mutta yllätinpä itseni tiistai aamulla kuntosalilta klo. 6:30 ja myös torstai aamuna samaan aikaan, jolloin tosin menin juoksumatolle. Oli mukavaa mennä sellaisena ajankohtana ettei laitteisiin pääsyä tarvitse odottaa vaan voi hyppiä laitteista toisiin just niin kuin on suunnitellutkin.

Monessa paikassa on viime aikoina hehkutettu avannon hyviä vaikutuksia ja haluaisin kyllä päästä sinnekin joskus mutta muistin salilla olevan kylmäallas, jonne olen upottautunut kahtena aamuna. Huisin kylmää ja se kipristely jaloissa sen jälkeen oli jännän tuntuista. Olen ylpeä itsestäni, että menin sinne myös torstai aamulla vaikka tiistai aamuinen upottautuminen olisi hyvin voinut jäädä viimeiseksi. Kukapa tieten tahtoen haluaa kiusata itseään kylmällä vedellä?  Minä! Koko päivän oli hyvä fiilis ja töissä jaksoin paremmin kuin muina päivinä. Syy toki voi olla ihan jo pelkästään aamu treenissä mutta kannatti silti kokeilla kylmäallastakin.

Tiistai
Aamulla kuntosali 45 min kädet, selkä, jalat ja vatsat
Illalla kävely / juoksu 1 h alle 140 sykkeillä. Matka 6.14 km, keskitahti 9:49 min/km, keskisyke 131, maksimisyke 142.

Torstai
Aamulla juoksumatolla kesto 32 min, matka 4,39 km,keskitahti 7:31 min/km, keskisyke 173, maksimisyke 184. 1 kilometrin veto x 2 (6:15 min/km ja 6:03 min/km)

Lauantai
Meillä oli tarkoitus mieheni kanssa lähteä pitkikselle mutta siihen päivään tuli niin paljon kaikkea muuta ohjelmaa, että pitkikselle lähtö olisi venynyt myöhään. Niinpä tein Sats elixian online training tunneista kahvakuulatreenin (30 min) sekä tabatatreenin (17 min). En ole aiemmin tuota online trainingia käyttänyt mutta itseasiassa se onkin ihan kätevä. Tunteja on yllättävän paljon ja hetken jouduin miettimään mitä valitsen. Keskivartaloon keskittyvät treenit on siitä mukavia, että ne ei vaadi kovin paljon tilaa ja harvemmin jaksan niitä ns. yksinään tehdä, joten tuon avulla sain kyllä hyvän treenin tehtyä.  Illalla vielä kaveri kysyi kävelylle, joten 8 kilometrin kävelylenkki tuli vielä tehtyä päivän päätteeksi.

Miltä sun treeniviikko on näyttänyt? Saitko treenattua haluamasi määrän?

P.s Voit seurata kuulumisiani myös Instagramissa @Suspa83!

You Might Also Like

0 kommenttia

Like us on Facebook

Subscribe