Mikä minussa on parasta?

18 helmikuuta

Minun on hyvin vaikeaa kehua itseäni ja inhoan työhaastatteluissa juuri sitä vaihetta kun itsekehun pitäisi haista pitkälle. Voinen ihmetellä miten ihmeessä olen yhdenkään työpaikkani ikinä saanut mutta kaiketi olen sitten jotakin saanut sanottua oikein. Vaikka olen hyvin moneen asiaan itsessäni tyytyväinen niin se ei tarkoita, että kehuisin niillä. Minulle itsensä kehuminen on vierasta ja olen vierastanut sitä aina. En muutenkaan tykkää esiintyä ja esillä olo ei tunnu omalta vaikka sekin on hieman ristiriidassa bloggaamisen kanssa sillä ei minua somessa haittaa olla esillä.  Vaikeinta on perustella miksi minä olen hyvä vaikka nyt kun listasin asioita niin olenhan hyvä monessakin asiassa. Miksi väheksyä sitä missä on hyvä? Kukaan ei voi olla kuitenkaan hyvä kaikessa, joten on tyydyttävä olemaan hyvä niissä missä on ja opetella lisää pikku hiljaa elämän aikana.

Olen hyvä äiti vaikka välillä tuntuu ihan toisenlaiselta.
Olen hyvä vaimo.
Olen hyvä ystävä. Saan olla onnellinen ihanista ystävistäni, jotka tukevat kaikissa asioissa.
Olen hyvä suunnittelemaan. Toteutus on sitten ihan eri asia.
Olen hyvä ruuanlaittaja.
Olen hyvä leipomaan.
Olen hyvä puutarhuri.
Olen hyvä kuuntelemaan.
Olen hyvä shoppailemaan. 
Olen hyvä juomaan cocista.
Olen hyvä roskaruuan syöjä.
Olen hyvä tytär.
Olen hyvä työssäni.
Olen hyvä urheilemaan.
Olen hyvä oppimaan uusia asioita.


Haastan kaikki lukijani kertomaan kommenttiboksiin itsestään 5 asiaa, joissa on hyvä.  :)


You Might Also Like

4 kommenttia

  1. Pitäisi useammin kehua itseään! Mitäköhän itsestä keksisi.. Mä olen hyvä sisko, osaan hyvin motivoida ihmisiä, olen hyvä organisoimaan asioita, olen hyvä joukkuepelaaja ja olen hyvä tekemään guacamolea ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä haluaisin joskus maistaa hyvää guocamolea. :D

      Poista
  2. Itsensä kehuminen ei ole kovin helppoa, mutta on hyvä tiedostaa oikeasti ne asiat missä on hyvä.
    Itse olen hyvä:
    - kirjoittamaan
    - laittamaan ruokaa
    - hyvä ystävä/vaimo
    - hyvä organisoimaan
    - hyvä työssäni

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nimenomaan. Se, että joku muu sanoo niin ei tarkoita, että itse ajattelisi samoin.

      Onkohan hyvä organisointikyky iskostettu kaikkiin naisiin jo syntymästä lähtien? :D

      Poista

Like us on Facebook

Subscribe