#hrc2017

06 helmikuuta

Takki Salomon/ Juoksutrikoot Blacc
Kevään kisakalenteri alkaa saada varmistusta kun olen alkanut tekemään ilmoittautumisia. Eilen ilmoittauduin Suomen suurimpaan puolimaratoniin Sportyfeel Helsinki city runiin 13.5.2017, joka kokee jonkin verran muutoksia keväällä. Reittiä on muutettu tasaisemmaksi ja nopeammaksi ja lähtöpaikkakin on muutettu Mäntymäentielle. Tapahtuma on myös saanut uuden nimikkokumppanin Lidlin urheiluravinnesarja Sportyfeelin joka toimii tapahtuman virallisena urheiluravinnekumppanina.
Tapahtumaan on suunnilleen 15 viikkoa joten nyt on hyvä aloittaa treenit kohti hcr:ää.

Helsinki City -juoksutapahtumiin ilmoittautuneet pääsevät treenaamaan koko kevään ajan huippuporukassa ilmaiseksi sillä Suomen Urheiluliitto järjestää yhdessä Juoksuliikkeen kanssa kevätkaudella avoimia HCR-yhteislenkkejä kolme kertaa kuukaudessa Helsingissä. Täältä kannattaa käydä katsomassa tarkemmat päivämäärät ja kellonajat.  Näiden lisäksi Hcr:n ilmoittautuneet pääsevät mukaan toiselle hidasvauhtiselle yhteislenkille sekä " teemaharjoituksiin". 

Yhteislenkkien ohjelmassa on 60-75 minuutin leppoisa yhteislenkki neljässä tasoryhmässä:
- 6.00 min/km - lenkin pituus 60-75 min
- 6.30 min/km - lenkin pituus 60-75 min
- 7.00 min/km - lenkin pituus 60 min
- 7.30-8:00 min/km - lenkin pituus 60 min

Teematreenien sisältö (voi muuttua esim. sään perusteella)
Harjoitus alkaa klo 18.00. Kesto n. 1 h 30 min. Jokainen harjoitus Alkaa 10-15 minuutin juoksuverryttelyllä. Verryttelyn jälkeen on n. 20 minuutin liikkuvuus ja juoksutekniikkaosio. Huolellisen lämmittelyn jälkeen on teeman mukaisen harjoituksen vuoro.

Pääharjoitukset:
16.2.    Vauhtikestävyys: Vauhtikestävyyden kehittäminen intervalleilla
16.3.    Mäkivedot: Mäestä voimaa askeleeseen
30.3.    Juoksutekniikka: Juoksutekniikkaa kehittämällä rentoutta ja vauhtia juoksuun
27.4.    Vauhtileikittely: Vauhtileikittely on juoksemisen polkkaa, vauhdikasta ja vaihtelevaa
4.5.      Viimeistelyharjoitus HCR:lle

Juoksuliike järjestää myös erityisesti kevään 2017 HCR:lle tähtääville suunnatut puolimaraton-juoksukoulut. Kymmenen viikon mittainen Juoksukoulu Puolimaraton sisältää kuusi tuhtia luentoa juoksun eri osa-alueista sekä viikoittaiset vauhtikestävyystreenit koko kevään ajan.

Jos et asu pääkaupunkiseudulla niin ei hätää sillä juoksuliike järjestää yhteistreenejä myös muilla paikkakunnilla.

Kuka muu on tulossa juoksemaan hcr:n? :)
 .

You Might Also Like

4 kommenttia

  1. Tulossa! Mä en kyllä tiedä koska ehdin treenaamaan sitä varten, kun koris vie kaiken ajan! :D Mutta onhan sekin treeniä, vähän vaan liian tehokasta, kun sellasta pk-tasoista pitäisi nyt harrastaa..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pk-treeni on ehdottamasti vaikeinta juoksuharrastuksessa. Tykkään pitkistä hitaista lenkeistä mutta ei mun sykkeet silloinkaan ole pk-tasolla vaan paljon korkeammalla. Kävellessä pysyn pk-tasolla mutta kun ei huvita kävellä.

      Poista
  2. Hep! Tulossa myös! =) Treeni aloitettu ja jokainen päivä 15 viikosta tulee mun kohdalla tarpeeseen. Koira toimii mun personal trainerina ja lenkkikaverina. Ensin karistan kiloja ja totutan jalkoja juoksuun, sitten kevyempänä toivottavasti kirmaan kovempaa. =)

    Tsemppiä treeneihin!! =)

    VastaaPoista

Like us on Facebook

Subscribe