Viikon 44 ja 45 treenit #marrasputkessa

sunnuntaina, marraskuuta 13, 2016

Viimeiset kaksi viikkoa on ollut aikataulullisesti rankkoja sillä sen lisäksi, että meillä on treenit 5 kertaa viikossa niin aloitettiin myös marrasputki. Marrasputken säännöt lyhykäisyydessään:

§1. Juokse joka päivä 25 minuutin lenkki

Jos haluat jakaa yhteisen luontokokemuksen kaamoksen keskellä, selättää syysmasennuksen päivittäisellä ulkoilulla, aiheuttaa aerobisen sykäyksen harjoituskertoja radikaalisti lisäämällä tai irvailla ironisesti kaikenlaiselle haastehömpälle, niin se on ihan sama. Marrasputken tarkoitus on selitetty perin juurin sääntökohdassa numero 1
.


Siinä mielessä haaste on helppo toteuttaa, että 25 minuuttia on lyhyt aika, mutta haasteellisempaa on ollut aikatauluttaa viikot sillä muutakin elämää meillä on juoksun lisäksi. Haasteen kaksi ensimmäistä viikkoa on selätetty ja 2,5 viikkoa olisi jäljellä. Joudun kyllä tässä kohtaa ottamaan järjen käteen ja todennäköisesti lopettamaan haasteen, sillä ongelmakseni ovat koituneet jalat. Pohkeet, akilles, kantapää tai nilkka vaivaa jatkuvalla syötöllä kivun vain vaihtavan paikkaa sekä jalkaa. Mielestäni olen selvinnyt aika vähillä juoksuun liittyvillä vaivoilla mutta nyt niitä on ollut enemmän kuin tarpeeksi. Pää kopan kanssa saa taistella kovin, sillä kuvittelen vaivan menevän ohi hieronnalla, tulehduskipulääkekuurilla, venyttelyllä ja rullailulla Toisaalta taas tekisi mieli mennä lääkäriin mutta 99 % varmuudella saan nuo samat ohjeet joilla jo menen nyt, joten mieluummin seurailen tilannetta ja jos ei helpotu muutaman viikon sisällä niin käyn tapaamassa valkotakkista. 

Ma 2,18 km Ylämäkivedot + tekniikkaa
Ti 6,88 km Juoksumatolla alle 130 sykkeillä 60 min juoksu
Ke 8,16 km Vauhtivedot x 10
To 2,94 km Juoksumatolla 25 minuuttia
Pe 4,39 km Juoksu kotimaastossa 25 minuuttia
La 3,94 km Juoksu kotimaastossa 25 minuuttia
Su 31,19 km Viikon pitkis Kuhankuonon poluilla 4,5 tunnin ajan. 

Ma 4,94 km  Vauhtivedot. Pari kierrosta 5:30 vauhdilla sitten useampi kierros 5:15 vauhdilla ja lopuksi 5:00 vauhdilla viimeinen veto.
Ti 5,94 km Aamutreeni juoksumatolla alle 130 sykkeillä 60 min juoksu
Ke 6,92 km Vauhtivetoja ja kaksi ylämäkivetoa
To 3,05 km Aamutreeni juoksumatolla 25 minuuttia juoksua
Pe 3,52 km 25 minuuttia juoksua juoksumatolla 
La 3,93km 25 minuuttia juoksua lähimaastossa
Su 7,96 km. Piti olla viikon pitkis mutta jalat olivat niin jumissa ettei niillä kyllä pidempään pystynyt juoksemaan.

Olen kyllä todella tyytyväinen tällä hetkellä treeni viikkoihin sillä juoksutreenini ovat juoksuvalmennuksen myötä monipuolistuneet selkeästi. Viisi viikkoa on menty juoksuohjelman mukaisesti ja uutta ohjelmaa odotellaan saapuvaksi tänään tai huomenna. Kiinnostavaa nähdä millaisia muutoksia ohjelmaan tulee. :)

You Might Also Like

1 kommenttia

  1. Oot kyllä ollut ahkera :D Mua oikein harmittaa kun lenkkeily on ihan jäänyt koriskauden alettua. Tai ei ehkä oikeasti, koripallo on kuitenkin parasta.. ;)

    VastaaPoista

Like us on Facebook

Subscribe