Kisan jälkeinen treeniviikko

09 lokakuuta

Olin siinä uskossa, että olisin niin kipeä Vaarojen maratonin jälkeen, ettei treeneistä tulisi mitään koko viikkona. Palautuminen Vaarojen maratonin jälkeen lähti kuitenkin hyvin käyntiin. Sunnuntai aamulla pelkäsin nousta sängystä sillä yöllisellä vessareissulla pohkeet olivat niin puupökkelöt,  että kävely oli hyvinkin koomisen näköistä.  Aamulla jalat olivat kutakuinkin yhtä jumissa kuin yölläkin mutta vetreytyivät yllättävän nopeasti kun lähti liikkeelle. Kävelytyylini herätti hilpeyttä isässäni ja hän jaksoi koko loppu matkan vitsailla asiasta.  Maanantainakin vielä vasen pohje oli jumissa mutta suurin kipu oli lapaluiden välissä yläselän alueella. Tunsin jo lauauntaina kisoissa, että niska veti todella jumiin kun jatkuvasti oli katsottava alas ja olihan repussakin kantamista kun painoa oli 4,5 kiloa.  Päänsärky ei kuitenkaan iskenyt vaikka niska veti jumiin, sillä päänsäryn iskiessä olisi todennäköisesti ollut pakko lopettaa juoksu jo paljon aiemmin.   Aika vähäisillää vammoilla selvisin muutenkin sillä vain kaksi vesikelloa ja yksi mustelma jäi matkamuistoksi reissulta.

Tiistaina lomapäivän kunniaksi menin SatsElixiaan juoksemaan/ kävelemään juoksumatolle 60 minuutin treenin. Uusi juoksuohjelma sisältyy paljon lenkkejä, jotka pitää tehdä tietyillä sykkeillä ja se tuottaa itselle ongelmia niin toteuttamisessa kuin suorittamisessa. Tiistaina kun piti tehdä lenkki alle 130 sykkeillä, tarkoitti se minulle sitä, että kävelen reippaasti.  Samantien kun juoksen niin sykkeet nousee yli 130:n. Vaikka juoksisin kuinka hiljaa niin ei onnistu juokseminen tuollaisilla sykkeillä.  Treenin sain kuitenkin hyvin tehtyä juoksumatolla reippaasti kävellen ja aikakin kului yllättävän nopeasti tv:tä katsellen ja musiikkia kuunnellen. Jäin vielä salin puolelle treenaamaan 45 minuutiksi. 

Keskiviikkona oli Vauhtisammakon juoksukoulun treenit ja vuorossa oli mitäpä muutakaan kuin mäkivetoja. Turun entisen vankilan Kakolan serpentiinimäkeä juostiin ylös alas. Olin hyvin yllättynyt omasta jaksamisesta ja vedotkin sujuivat hyvin.  Kokonaismatkaksi tuli 7,36 kilometriä. 

Torstaina treenattiin Treenimirkun porukan kanssa kimbleä, jossa siis yhdistyy lihaskunto/juoksu ja viekkaus. Samalla kun treenataan niin pitää pystyä ennakoimaan muiden pelaajien siirtoja.  Kahvakuulan saa liikkumaan kun tekee tietyn määrän toistoja ohjaajan määräämää liikettä. Niin hauska tapa treenata! Alla kuva pelistä.
Loppu viikko on sitten mennytkin levätessä. Perjantaina olin todella väsynyt jopa hyvin nukutun yön jälkeen joten arvasin mitä oli tulossa.. FLUNSSA! Lauantaina sitten heräsin kurkku kipeänä ja ääni käheänä. Lapsilla on flunssa ollut jo pari kertaa mutta nyt vasta iski minuun. Toki se oli hieman odotettavissakin, että kisan jälkeen pöpö pääsee iskemään kun jännitys ja stressi on lauennut.  Nyt saan luvan kanssa lepäillä ja ottaa rennosti. Voisin jopa suunnitella ensi vuoden kisakalenteria.:)

Aiotko sinä osallistua johonkin juoksukisaan ensi vuonna?  Mitä kisaa suosittelisit?

You Might Also Like

0 kommenttia

Like us on Facebook

Subscribe