Kehonkoostumus - lihasta vai läskiä?

25 syyskuuta

Olen tämän vuoden aikana käynyt erinäisistä projekteista johtuen aika montakin kertaa kehonkoostumusmittauksessa. Joka kerta jännitän tuloksia kuin olisin menossa mittaukseen ensimmäistä kertaa elämässäni.  Ne muutamat minuutit, jolloin kone tekee mittauksia tuntuu ikuisuudelta. Sitä ei malttaisi millään odottaa, että saa paperi lappusen käsiinsä ja voi tutkailla tuloksia. 

En ole vielä lähelläkään niitä tuloksia, joissa toivoisin olevani mutta kohti terveellisempää minää olen menossa.  Painossa ei niinkään ole suuria muutoksia tapahtunut mittausten ajankohtina vaikka  muuten on paino välillä käynytkin paljon pienemmissä lukemissa. On kuitenkin pakko olla ylpeä siitä, että jotain muutoksia on tapahtunut.  Toiveena on tietysti saada lihasmassaa ylemmäs ja rasvamassaa alaspäin. Kaikki muutokset vaatii aina sitoutumista muutosten tekemiseen eikä mitään saa ilmaiseksi. Minä olen sitoutunut koko loppu vuodeksi juoksuvalmennukseen ja sen myötä aion saada myös kehonkoostumusta paremmaksi. Tässä tavoitteeni (jotka eivät ole mitenkään mahdottomia) mutta toteutettavissa kunnon treenillä ja oikeanlaisella ruokavaliolla.
- Ensinnäkin toivon painon lukemani alkavan kutosella
- Lihasmassan toivon alkavan kolmosella
- Rasvamassan tulisi olla alle 20.
- Painoindeksi saisi olla normaalin painon sisällä
- Rasva%:n kun saisi lähemmäs 25 niin olisin tyytyväinen

Tässä siis koko kansan ihmeteltäväksi mitä on noin 10 kk:ssa tapahtunut kropassani:



2015  17.2.2016 6.4.2016  17.9.2016
Paino 75,5 72,7 72,8 72,5
Lihasmassa 27,7 27,8 28,8 28,8
Rasvamassa 25,5 22,3 20,6 20,8
Painoindeksi 27,4 26,1 26,1 26
Rasva% 33,8 30,6 28,3 28,7

You Might Also Like

0 kommenttia

Like us on Facebook

Subscribe