Suorittaja

30 elokuuta

Luonteelleen ei mahda mitään mutta tapojaan voi muuttaan. Olen aina ollut kova suorittamaan ja huomaan iän myötä myös tämän piirteen pahentuneen. Ei se välttämättä ole edes huono asia mutta joskus sitä vain ärsyyntyy omaan tapaansa. Minulla on hyvin huono tapa kerryttää kalenteriin liikaa ohjelmaa ja loppu viikosta ihmettelen väsynyttä olemustani.  Haluan saada kaiken tehtyä ja haluan tehdä kaikkea. Tämä on se huono tapa, mutta siihen on syynsä.

Otetaan esimerkiksi tämä loma viikkoni, jossa nyt mennään päivässä kaksi. Tämä tiistai on ainoa päivä, johon en ollut sopinut muuta kuin lenkin kaverin kanssa iltapäivästä.  Eilen olimme saaristossa koko päivän ja keskiviikosta eteenpäin on ohjelmaa niin, että hyvä kun kotona ehtii käymään. Ja kyllä vaan tämä on lomani. Toisaalta tämä on minun tapani viettää loma. Olisin ehkä tullut hulluksi tai hullummaksi siivotessani kotia viikon verran  ( ei sekään haittaa olisi tehnyt kun katsoo villakoirien juoksentelevan ohitseni). Miksi minun pitäisi viettää lomani kotona siivoten jos ei miehenikään vietä lomiaan niin?  Ei hän tosin odotakaan, että tekisin niin mutta monessa kodissa varmasti on näin ja tämä on juuri se asia mistä poden huonoa omatuntoa. Nimittäin minä haluaisin olla myös se vaimo ja äiti joka siivoaa kodin joka ikisen nurkan  putipuhtaaksi ja tekee ruuat valmiiksi. Olen istunut kuin tatti keittiön pöydän äärellä kirjoittaen postauksia valmiiksi, etten siivoaisi. Tiedän sortuvani siihen jossain vaiheessa mutta yritän nyt edes pinnistellä sinne puoleen päivään.:D  Rakastan puhdasta kotia ja varsinkin siistiä kotia. Vuosien varrella lasten tultua elämäämme on ollut vaikeaa tottua kaaokseen ja useimmiten vapaapäivinä siivoan. Tämän takia olen sopinut PALJON menoja, jotta tekisin lomallani muutakin kuin kotitöitä. Minä olen lomani ansainnut! 

Hauskaa alkanutta viikkoa. :)

You Might Also Like

3 kommenttia

  1. Moikka! Ekaa kertaa blogissasi ja pakko heti kommentoida :) Niin tuttuja ajatuksia! Olis kiva touhuta kaikkea koko ajan, ois kiva kun ois aina siistiä, ois kiva että elämä ois aina säntillistä ja tehokasta ja kivaa ja vielä silleen, että kaikki ois tyytyväisiä ja onnellisia ja no stress mistään. Mutta aah, eihän se vaan sellasta ole ja varsinkin lasten tultua on pakko ollut tottua vähempään.. oon opetellut relaamaan ja lomat varsinkin oon koettanut vaan olla suorittamatta. Tosin kesä meni lähes kokonaan saaressa, ja tietty stressasin sit kodin pihaa, rikkaruohoja yms ;) Mahtaakohan sellaista täysin zen-olotilaa olla olemassakaan??

    No hups, tulipas pitkä kommentti, mutta pointtina oikeestaan että mukavaa lomaa ja koeta rentoutua :)

    VastaaPoista
  2. Ja nyt vasta huomasin, että säkin oot Turun seudulta. Hauska sattuma sekin, että aloitin pari viikkoa sitten juoksukoulun. Maratoneihin on vielä matkaa.. ;)

    VastaaPoista
  3. Nauti lomasta :) Mullakin käy helposti nii että sopii koko loman täyteen tekemistä, mutta ainakin jää paremmat muistot kun kotona siivoamisesta.. Ehtii sitä arkenakin, eikä se aina niin tarkkaa ole ;)

    VastaaPoista

Like us on Facebook

Subscribe