Ole ylpeä itsestäsi

maanantaina, elokuuta 22, 2016

Olen aina ollut isompi tai kauniimmin sanottuna muodokkaampi kuin ystäväni. Ala-asteella ja ylä-asteellakin vielä koin sen epämiellyttävänä asiana, että en ollut samanlainen kuin muut. Olisin niin kovasti toivonut voivani sanoa, että minäkin painan yhtä vähän kuin ystäväni mutta sitä vastoin jouduin valehtelemaan painoni. En ole ikinä ollut "laiha" tai "tikku". Minulta on aina löytynyt vähän liikaa reittä ja takapuolta mutta ikinä en ole jättänyt asioita tekemättä sen takia, että häpeäisin vartaloani. Mitä vanhemmaksi tulen sen ylpeämpi olen muodoistani. Miksi hävetä sitä mitä minulle on suotu? Minä olen minä ihan kaikkineni muotojeni kanssa.  Olen niin monen monta vuotta yrittänyt piilotella "liian naisellisia" muotojani mutta enää en tee niin. Se mitä ei voi piilottaa niin kannattaa korostaa. Raskauksien jälkeen vartalo muutti entistä enemmän muotoja ja varsinkin lantion alue korostui entisestään. Tietysti juuri se alue mikä oli jo entuudestaan iso, oli lasten myötä entistä isompi.
Julkisuuden henkilöistä Kardashianit ovat kuuluisia muodoistansa ja hehän ovat älyttömän suosittuja. En sano, että liika korostaminenkaan näytttää hyvältä, mutta hyvän maun rajoissa kun sen tekee niin näyttää upealta.  Hölmömpää on mielestäni pukeutua ylisuuriin vaatteisiin, jolloin antaa itsestään vain entistä kookkaamman vaikutuksen. Olen elänyt senkin vaiheen läpi, joten tiedän kyllä mitä niin moni ihminen miettii pukeutuessaan ja lähtiessään ulos.  Ei kaikki ole sinut kroppansa kanssa. Se vaatii aikaa mutta usko mua, siihen kannattaa tähdätä. Olemalla rohkeasti juuri sinä saat itsevarman olon ja silloin sen huomaa muutkin.
Kuvat Mari
The biggest challenge 
in life 
is to be yourself 
in a world 
that is trying to make you
 like everyone else.

You Might Also Like

3 kommenttia

  1. Oon lukenu sun blogia jo jonkin aikaa, mutta ei oo vaan tullu kommentoitua. Nyt on kuitenkin pakko jättää käynnistä jälki ja todeta, että sulla on mun unelmavartalo! :) Urheilullinen ja hoikka, mutta ei mikään överi. Lukisin mielelläni vinkkejä, miten olet saanut kroppasi noin upeaksi. :)

    Heidieelin

    VastaaPoista
  2. Olipa ihana postaus! :) Samaistun niin tuohon ajatusmalliisi. Olen myös aina ollut se porukan isoin; pitkä ja alakropasta varsin muodokas. Mutta mitä vanhemmaksi sitä tulee sitä enemmän arvostaa itseään ja tykkää kropastaan. Jotenkin se kropan suoriutuminen on tullut ulkonäköseikkoja tärkeämmäksi. Liekö juoksuharrastuksellakin oma vaikutuksensa asiaan? Kun harrastin enemmän voimailua ja kävin kuntosalilla olin paljon tietoisempi "virheistä" mutta nykyään sitä vain vetäisee pyllyfarkut jalkaan ja lähtee tyytyväisenä baanalle. :P

    VastaaPoista

Like us on Facebook

Subscribe