Viikko 27 treenit

14 heinäkuuta

Tällä viikolla on tullut liikuttua ihan reippaasti, vielä uupuu niitä kilometrejä ja lihaskuntotreeniä. Pitkät hitaat lenkit olisivat tervetulleita treeniviikkoon joten jos joku kaipaa juoksuseuraa niin huutakaa hep! Yksinään en näköjään kovin helposti saa aikaiseksi lähdettyä pitkälle lenkille ja seurassa aika kuluu nopeammin.  Koko viikon juostut kilometrit 27, 8 ja kävelyä 4,43.

Maanantaina kiipesimme koko perheen voimin Saana-tuntutille joka on yksi Suomen korkeimmista ( 1029 metriä). Huimien maisemien saattelemana kävelimme ylös yli 700 porrasta joita pitkin lastenkin oli helppo kiivetä. Mitä ylemmäs huipulle tultiin sitä kovempaa tuuli, joten välillä sai lapsista pitää kiinni, etteivä lennä tuulen mukana.  Pidimme lasten takia paljon pysähdyksiä, söimme keksejä ja joimme pillimehuja. Samalla sai itse nautiskella maisemista.
Matka 4,43 km, kesto 2:24:49.
Tiistai oli lepopäivä,sillä olimme vielä reissussa.

Keskiviikkona juoksu kulki hyvin ja vauhtiin olin todella tyytyväinen. Koiran kanssa juoksin tuon meille jo perus lenkiksi muodostuneen vitosen.
Matka 5,04 km, keskivauhti 5,33 min/km, kesto 00:27:57, keskisyke 169, maksimisyke 190

Torstaina kävimme Finnis maraton runners porukan kanssa juoksemassa Ruissalon poluilla. Itse en ole koskaan kyseisiä polkuja mennyt joten oli mukava huomata miten paljon siellä polkuja onkaan.  Jouduin jättämään porukan kolmisen kilometriä ennen hiekkakenttää,josta lähdimme lenkille sillä oikea lonkka ailkoi vihoittelemaan. Saman kivn muistan ensimmäiseltä maratonilta Tallinnasta. Hetken venyttelin ja pyörittelin lonkkaa, että pääsin jatkamaan matkaa. Muut olivat toki jo menneet ja koska mulla ei ollut harmainta aavistustakaan siitä mitä polkua ja minne suuntaan olivat menneet, totesin itselleni helpoimmaksi mennä kävelytietä perille. Enpähän ainakaan eksyisi.  Mulla ei ollut puhelinta mukana mistä olisi voinut toki katsoa oikean polun mutta hyvin pääsin näinkin ja ehdin hieman ennen muita perille. Kovin montaa sataa metriä en hävinnyt edes matkassa vaikka tulin eri reittiä.
Matka 9,72 km, keskivauhti 6,38 min/km,  kesto 1:04:31, keskyke 178, maksimisyke 190

Perjantaina pidin viikon toisen lepopäivän.

Lauantaina kävin heti aamusta juoksemassa sillä päivästä oli tulossa lämmin ja jo silloin aamulla kymmenen aikoihin oli lämmintä. Lämpimästä kelistä huolimatta otin koiran mukaan sillä lenkin varrella on paljon varjokohtia. Juoksimme vitosen lenkin ja olin yllättynyt miten hyvin juoksu kulki. Lämpö ei haitannut ja vaikka vauhtiakin oli niin, en koennut olevani kovin hengästynyt. Tämä lyhyt lenkki antoi jo toivoa siihen, että ehkä mä joskus pystyn pidempääkin juoksemaan kovalla vauhdilla lämmössä. Pysäytettyäni Garminin juoksukellon pihallamme, ilmoitti se minun saaneen uuden ennätyksen maksimaalisessa hapenotossa sen ollen nyt 43.
Matka 5,04 km, keskivauhti 6,06 min /km, kesto 00:30:44, keskisyke 162, maksimisyke 185
Sunnuntaina oli Takomorunnersin  Turun yhteislenkin aika. Juoksimme yhdessä Riikan kanssa muiden juoksijoiden ollessa kaiketi Ruisrockissa (tai sen jälkimainingeissa) 8 kilometrin lenkin keskustasta  Halistenkoskelle ja takaisin. Hölkkäiltiin jutustellen ja lämmöstä nauttien. Oli mukavaa juosta ja jalat kulki kevyesti. Näitä yhteislenkkejä tulee jatkossa olemaan suunnilleen kerran viikossa, joten ehdottomasti juoksemaan meidän kanssa. Vauhdit ja treenipaikat vaihtuvat viikottain.
Matka 8 km, keskivauhti 7:52 min/km, kesto 1:02:59, keskisyke 162, maksimisyke 181

Miten sun viikko on mennyt? :)