Viikon 22 treenit

06 kesäkuuta


On taas aika kerrata mitä tuli viime viikolla tehtyä treenien merkeissä. Viikko sisälsi pelkästään juoksua ja olen siihen ihan tyytyväinen. On taas aika juntata peruskestävyyttä ja totuttaa jalkoja polkujuoksuun. Tälläkään viikolla yhtään lenkkiä ei tullut tehtyä asvaltilla vaan kaikki on menty maastossa hiekkatiellä ja poluilla.

Maanantaina olin maratonin jälkeen ensimmäisellä lenkillä.  Dieettiviikon ensimmäisellä viikolla ei saanut rasittaa itseään, joten oli pakko ottaa rauhallisesti. Innokkaana lähdin helteellä lenkille ja huh huh kuinka kuuma oli. Juoksemisesta ei tahtonut taaskaan tulla mitään vaan helle teki tepposia sykkeelle.

Kilometrejä kertyi 8,6 km

Perjantaina olin juoksemassa perus pk:ta ja muutama nopeamppi veto avaamaan jalkoja kun tuntui juoksu niin tahmealta. Hieman sai vauhtia nopeutettua loppu lenkkiä kohden.

Yhteensä 5,58 km.

Lauantaina oltiin tekemässä mäkivetoja. Ostettiin 5 kilon painoliivi, jonka kanssa vuorovedoin mentiin mäkeä ylös. Painoliivi on mukana treeneissä siksi, että ultramatkalla tosiaan eväät, juomat ja jonkin verran pakollisia varusteita on pystyttävä kantamaan koko matkan mukana. Painoliivi on hyvä apu tuohon juoksurepun painon totutteluun Itse haluan ainakin totutella siihen painoon enkä vasta tajuta paikan päällä kisassa, että hitsit juoksureppuhan painaa aivan liikaa. 

Kilometrejä kertyi mäkivedoissa 1,52 km.

Mitä sä treenasit viime viikolla vai piditkö kenties lepoviikkoa? :)




You Might Also Like

1 kommenttia

  1. Mun treeneihin kuului myös enimmäkseen juoksua ja pieni lihaskuntotreeni ulkona motivaatimaanantain treeneissä :) Kukapa edes salille jaksaisi mennä näin ihanilla ilmoilla! :)

    VastaaPoista

Like us on Facebook

Subscribe