Kuntovitonen lähestyy & arvonta

perjantaina, toukokuuta 06, 2016

Nyt aletaan elämään niitä hetkiä kun erilaisia liikuntatapahtumia on lähes joka viikko. Jokaiseen liikuntapahtumaan tulee myös ensikertalaisia, jotka ovat päästä pyörällä. Moni nukkuu huonosti edeltävän yön miettien miksi meni ilmoittautumaan ja, että jaksaako sitä edes mitään tehdä? Jos on ollut rohkeutta ilmoittautua niin on myös tarpeeksi rohkea ilmestymään paikan päälle. :)


Kuntovitonen on yksi suurimmista liikuntatapahtumista Varsinais-Suomessa ja se järjestetään jo 29. kerran 21.5.2016 Turun Urheilupuistossa.  Tapahtuma sopii kaikenikäisille ja kaikenkuntoisille, sillä siellä voi kävellä, juosta, jumpata ja nauttia monipuolisesta lavaohjelmasta. Kuntovitosella on tarjolla 5 ja 10 kilometrin reitit Turun jokirannassa ja lähdöt on porrastettu lenkin pituuden sekä vauhdin mukaan. Kuntovitosen tapahtuma-alueella pääset myös tutustumaan erilaisiin ryhmäliikuntatunteihin kuten esimerkiksi Retrobiciin, Lavikseen, Crossfittiin sekä Les Millsin tunteihin. 

Yleensä nämä Kuntovitosen tyyliset liikuntatapahtumat ovat todella hyviä saamaan ihmiset liikkeelle. Yhdessä tekeminen, on se sitten parhaan ystävän tai työporukan kanssa, kokoaa motivaation huipulle. Mikäli olet lähdössä yksin niin voin vannoa, ettet tule kauan olemaan yksin, sillä kaikki kannustavat toisiaan ja vaihtavat tsemppejä.  

Miten sitten kannattaa valmistautua liikuntatapahtumaan? 

1) Kaikkiin tapahtumiin pitää yleensä hakea lippu tai numerolappu johonkin tiettyyn aikaan mennessä ja se aika kannattaa pitää mielessä ettet myöhästy siitä. 

- Kuntovitosen liput voi noutaa Vitostapahtumien toimistolla osoitteessa Linnankatu 36, 20100 Turku, ma-pe klo 12-18 ja lauantaina klo 12-15

2) Tule ajoissa paikalle. 

- Kuntovitoseen portit avautuvat klo 10 ja klo 11.30 lähtevät lenkit porrastetusti.

3) Katso tapahtumapäivän sääennuste. Valitse säähän sopiva varustus valmiiksi jo edellisenä päivänä. Laita päälle sellaiset vaatteet joissa pystyt liikkumaan ja joissa on mukava olla. Uusia vaatteita ei kannata laittaa jos et ole niitä kokeillut kertaakaan liikkuessa (voi tulla ikäviä hiertymiä).  Mieti, että vaatteita voi aina ottaa pois mutta jos lähtee liian vähällä niin kylmänä ei ole kiva olla.Laita aurinkorasvaa jos sääennusteessa luvataan aurinkoa! Ekstra vaatteita voi ottaa mukaan vaikka reppuun, jonka voi jättää säilytykseen (useimmissa tapahtumissa on valvottu varusteiden säilytyspiste). Mukaan kannattaa varata vettä ja esimerkiksi banaani, proteiinipatukka tai vaikka pähkinöitä. Näillä saa selätettyä ikävän mahan mouruamisen jos nälkä yllättää, sillä monelle ensikertalaiselle voi aamiainen jännityksen takia jäädä syömättä. 

4) Ei kannata lannistua jos et ole ehtinyt treenaamaan omasta mielestäsi tarpeeksi. Kuvittele lähteväsi treenilenkille ja unohda kaikki muu.  Useimmiten tapahtumien ihmismassasta saa hyvää fiilistä ja lisää energiaa. Huomio kiinnittyy tällöin muuhun kuin suorittamiseen. Tiedän kokemuksesta, että ei siinä juostessa jaksa katsella maisemia  ja on keksittävä muuta ajateltavaa.  Liiku itsellesi sopivaan tahtiin. Älä välitä vaikka joku ohittaisi sinut ( vaan päätä, että seuraavalla kerralla SINÄ ohitat jonkun).

5) Viikko ennen tapahtumaa kannattaa ottaa rennommin (ei tarkoita sohvaperunaksi muuttumista) mutta ei kannata huhkia ihan hullun kovia treenejäkään jos ei ole tottunut tapahtumissa kävijä. Syö kuten olet syönyt aiemminkin.Viimeisellä viikolla ei kannata yrittää pika laihduttaa sillä tapahtumapäivänä sinulla tulee olla energiaa kropassa.  Mitä lyhyemmästä matkasta kyse sen vähemmän tarvitsee tankata. Sanotaan,että alle maratonin matkoille ei tarvitse ekstra tankkausta tehdä. Muista kuitenkin nauttia nestettä sillä varsinkin kesällä voi hellekin yllättää liikkujan.

6) Jokainen varmasti miettii suorituksen aikana, että entä jos en jaksa maaliin saakka?  Varmasti jaksat. Mieti kuinka moni läheisistäsi ja ystävistäsi on sinusta ylpeä kun pääset maaliin asti. Ylitä itsesi ja kirmaa maaliin voittajana. Voittamalla itsesi saat parhaimman fiiliksen. 

Oletko vailla lippua Kuntovitoseen? Ei hätää nimittäin sain arvottavaksi 2 lippua ja jättämällä kommentin olet mukana arvonnassa. Jos haluat voittaa kummatkin liput esim sinulle ja ystävällesi muista mainita se kommentissa. Muista ilmoittaa myös sähköpostiosoitteesi, jotta saan ilmoitettua voitosta. Koska ensi viikolla pitää voittajien jo hakea liput niin arvonta aikaa on sunnuntaihin klo 23.00 asti.  :)








You Might Also Like

6 kommenttia

  1. Mukana arvonnassa!! En ole aiemmin ollut kuntovitosella. :)
    Emilykq358@gmail.com

    VastaaPoista
  2. Ootko sä menossa juoksemaan? :) Mua alkoi tuo kymppi kiinnostaa. Otetaankohan tuolla aika?

    kaksiyhdenhinnalla@gmai.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka Jenna! Harmittavasti Köpiksen maraton osuu samalle viikonlopulle kuin Kuntovitonen.:/ Kuntovitosella ei oteta aikaa ollenkaan mutta uskon,että jos tahtoo aikaa vastaan juosta niin hyvin on tilaa juosta koska suurin osa kyseisessä tapahtumassa todennäköisesti on fiilistelemässä tai koittamassa kympin juoksua elämänsä ensimmäsitä kertaa.

      Poista
  3. Ootko sä menossa juoksemaan? :) Mua alkoi tuo kymppi kiinnostaa. Otetaankohan tuolla aika?

    kaksiyhdenhinnalla@gmai.com

    VastaaPoista
  4. Oispa kiva päästä ekaa kertaa fiilistelemään kuntovitosta :) ja mielelläni voittaisin molemmat liput, jotta saan äidin mukaan kuntoilemaan

    jenn.laine@gmail.com

    VastaaPoista
  5. Ois niin kiva mennä ekaa kertaa ja napata äiti kaveriks. Siispä haluaisin voittaa molemmat liput :)
    lea.laaksonen91@gmail.com

    VastaaPoista

Like us on Facebook

Subscribe