Paino on vain numeroita

sunnuntaina, huhtikuuta 10, 2016



Usein tuijotetaan vain vaa'an lukemia ja kyllä minäkin lukeudun niihin ihmisiin. Minulla on ollut aina päässäni tietty luku mitä haluan painaa mutta koska en ole tuohon tavoitepainooni vieläkään päässyt niin siitä voisi päätellä, ettei se ole minulle pakkomielteinen asia vaan asia johon joskus haluaisin päästä. Samaan kategoriaan voisin lisätä vaikka, että haluaisin joskus päästä Meksikoon mutta olen siinäkin asiassa ihan yhtä kaukana tavoitteestani matkustaa Meksikoon kuin tässä painoasiassa.

Keskiviikkona kävin kehonkoostumusmittauksessa koska Vauhtisammakon challenge oli loppusuoralla. Oli aika katsoa miten tulokset olivat 8 viikon aikana muuttuneet. Jännitti nousta mittauslaitteelle koska olin saanut flunssan, menkat oli alkamassa ja olo oli kaikin puolin turvonnut. Kun näin painon meinasi itku päästä, järkytyksestä. Olin challengen aikana lihonut 100 grammaa. Ajattelin mielessäni, että miten se voi olla mahdollista. Olin kuitenkin käynyt tuon haasteen aikana vaa'alla ja paino oli käynyt pari kiloa alempana ja nyt kun oli loppumittauksen aikana niin laihdutetut kilot olivat hävinneet kuin tuhka tuuleen.

Kehonkoostumusmittauksen jälkeen olisi ollut vielä kuntotesti joka oli sama kuin haasteen alussa. Itse jouduin jättämään kuntotestin väliin koska olin niin kamalassa flunssassa.  Harmitti ihan älyttömästi etten voinut osallistua kuntotestiin. Olisi ollut kiva nähdä miten paljon paremmin testi olisi mennyt.

Olen viimeisten 8 viikon ajan treenannut PALJON oman mittapuuni mukaan.

Perjantaina oli haasteen päätös, jossa julkitettiin voittaja joukkue sekä koko haasteen voittaja.  Kunniakirjat saivat myös viisi muuten haasteessa hyvin pärjännyttä kilpailijaa. Kunniakirjan saivat kuntotestissä parhaiten aikaa parantanut mies ja nainen, parhaimmat fitnesspisteet saanut mies ja nainen sekä sitten palkittiin nainen joka oli parantanut aikaa kuntotestissä sekä saanut hyvät tulokset kehonkoostumusmittauksessa.  Voittajaksi julkistettiin mies joka oli parantanut aikaa kuntotestissä ihan huimasti sekä saanut ihan uskomattoman hyvät parannukset 8 viikossa kehonkoostumuksessa. Itse sain kunniakirjan parhaimmista fitnespisteistä.


Se mistä olin eniten tyytyväinen on nuo muut tulokset kuten rasprosentin pudotus 2,3 prosentilla sekä lihasmassan nostaminen kilolla. Aika hienoa jos miettii, että olin tosiaan lihonut 100 grammaa haasteen aikana.  Eli tosiaankaan vaakaa ei pidä tuijottaa vaan enemmänkin sitä kokonaisuutta. Itse tiesin,että muutosta kropassa on tapahtunt koska ennen haastetta ostamistani housuista ei mennyt nappi kiinni mutta nyt housut menee melkeinpä heittämällä jalkaan.

Olen haasteen aikana syönyt aika vapaasti vaikka välillä ollut viikkoja kun en ole herkutellut ollenkaan.  Itselle pahin haaste on syödä järkevästi ja olla herkuttelematta. Pystyn liikkumaan paljon ja saan silläkin tuloksia aikaan mutta pistää hieman kiukuksi, etten omista kunnon itsekuria joka rajoittaisi hieman syömisiäni. 

Näitä challengen treenejä jään kyllä kaipaamaan. On ollut ihan mahtavaa olla osana tätä porukkaa joka tsemppaa toinen toisiaan treeneissä vaikkakin kaikki ovat kilpailleet keskenään. Treenit on olleet todella hauskoja ja niissä on yhdistynyt lihaskuntotreenailua ja juoksua. Kuten tuloksistakin näkyy niin kyllä treeneissä on kunnolla vedetty.  :)

You Might Also Like

2 kommenttia

  1. Hei! Näinhän se on, vaaka on todella huono painon mittari. Hei lähdeppäs mukaan toukokuussa viettämään sporttista irtiotto-arjesta viikonloppua?
    http://goodboost.net/events/bootcamp_finland/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka! Lähtisin hyvinkin mielelläni mutta olen juuri kyseisenä viikonloppuna juoksemassa maratonia Kööpenhaminassa.

      Poista

Like us on Facebook

Subscribe