Saanko esitellä uuden juoksukelloni?

lauantaina, maaliskuuta 19, 2016



Ostin itselleni syntymäpäivälahjaksi uuden juoksukellon. Aiempi Polarin sykekelloni ei enää riittänyt juoksuharrastukseeni sillä haluan mitata matkaa ja keskivauhtia, joita tuo vanha Polar ei mitannut. Olen juossut puhelimen kanssa sillä Sport tracker on tyydyttänyt tähän asti. Go Expo-messuilla jo tsekkailin eri valmistajien kelloja mutta saimme HCR:n kick off:ssa mahdollisuuden tutustua Garminin kelloihin ja siitä se ajatus sitten syttyi.  Löysin kelloista minun tarpeisiin hyvän juoksukellon jossa on siis kaikki tarvittavat ominaisuudet.  

Ihastuin Forerunner 230 kellon keveyteen ja se istui hyvin ranteeseeni. Tuo aiemmin minulla ollut Polarin kello (mikä on tosin vanha kuin mikä) on aina tuntunut jotenkin tosi huonolta kädessä ja en sitä siksi ole paljon käyttänyt.  Valitsin väriksi turvallisen mustan vaikka lila ja keltainenkin väri olisi ollut valittavana. Neutraalin värin valitseminen oli myös siinä mielessä hyvä idea, että miehenikin voi kelloa käyttää ilman, että tarvitsee hävetä vaimonsa kirkkaan väristä kelloa. :D 

Upouusi juoksukello seuraa matkaa, tahtia,aikaa, sykettä ja maksimaalista hapenottokykyä.  Sillä voi myös seurata päivittäistä aktiivisuutta askelien, matkan, kalorien ja unen seurannan muodossa. Kello lataa automaattisesti treenit Garmin Connect-palveluun mistä niitä on helppo käydä katsomassa joko puhelimelta, tabletilta tai tietokoneelta.  Ja mikä parasta akku kestää kellossa 16 h eli riittää pidemmälläkin treenillä.:D  Ylipäätään tuo, että on akku mitä ladata eikä tarvitse vaihtaa pattereita on jo hyvä juttu.

Odotan jo seuraavaa treeniä, että pääsee tositoimissa testaamaan kelloa sillä nyt on pari päivää pakko ottaa rennommin koska pohkeet ovat täysin jumissa porrastreeneistä. Sitä saa mitä tilaa pitää hyvin paikkaansa tässäkin asiassa. Halusin tehokkaan treenin ja sitä se todellakin oli mutta kaupan päälle sain tönköt pohkeet, joilla ei paljon rappusia kuljeta. Kelloa kun voi kerran pitää myös mittaamassa päivittäistä aktiivisuutta niin pitääkin kokeilla pitää joku työpäivä kello kädessä ja katsoa kuinka paljon tulee liikuttua istumatyötä tehdessä. Välillä kun tuntuu, etten pysy hetkeäkään paikoillani vaan seison ja liikun toimistossa ympäriinsä.

Mukavaa loppu viikkoa kaikille treenien merkeissä! :)

You Might Also Like

2 kommenttia

Like us on Facebook

Subscribe