Elämäni ensimmäiset porrastreenit

torstaina, maaliskuuta 17, 2016


Mä en tiedä miten olen voinut välttää porrasjuoksua tähän päivään asti, mutta nyt sekin on koettu ja se oli IHAN MAHTAVAA! Työkavereistani osa on käynyt jo pidemmän aikaa juoksemassa noita portaita kerran viikossa ja viime vuonna jo mietin mukaan lähtöä mutta aina tuli jotain estettä.  Nyt kun portaat oli sulaneet niin oli taas aika aloittaa porrastreenit ja  heti pystyin menemään mukaan.  Tosin lapset olivat mukana mutta saivat hekin olla ulkona temmeltämässä viereisessä leikkipuistossa.  Alkuun keli tuntui viileältä mutta ei kauan mennyt kun posket punoitti ja oli jo hiki.

Portaita mentiin edes takaisin 45 minuutin ajan. Välillä juostiin, välillä mentiin askelkyykkyjä/tasakyykkyjä sekä yhden jalan hyppyjä ylös.  Rankkaa oli mutta kivaa vaihtelua. Tuntuu,että aina kun tekee jotain uutta treeniä liikunnan parissa niin on älyttömän hyvä motivaatio. Tiesin,että porrastreeni on rankkaa varsinkin kun olen kuunnellut mitä työkaverit on tuolla portailla treenannut. Olin ihan haltioissani kun sai juosta täysillä. Jalat suorastaan tärisi parin vedon jälkeen ja tärisivät vielä kotonakin. Mä niin odotan jo seuraavaa porrastreeniä. Tämähän on sitäpaitsi hyvää treeniä tulevaa Vaarojen maratonia varten, sillä polkujuoksukisoissa ei oikein voi välttää juoksemasta ylämäkiä.

Mikä on teidän paras treenivinkkinne porrastreeneihin? :)

You Might Also Like

2 kommenttia

  1. Mun porrastreenit koostuvat yleensä perus ylösjuoksusta ja sitten tasajalka-kyykkyhypyistä (esim. joka kolmannelle rapulle).

    VastaaPoista
  2. Porrastreenit ovat ihan parhaita! Oon käynyt tuolla Kuuvuorella kesäisin ja lisäksi keskustasta löytyy parit ihan ok portaat. Ihanaa, että ne on taas sulannut :D

    VastaaPoista

Like us on Facebook

Subscribe