Paluu tulevaisuuteen

torstaina, helmikuuta 04, 2016



Viime aikoina on tullut paljon mietittyä ja keskusteltua varsinkin työkavereiden kanssa omista tavoitteista,haaveista ja tulevaisuuden suunnitelmista. Mitkä on ne omat tavoitteet ja miten pyrkiä niitä kohti? Teenkö oikeita valintoja vai menenkö kohti tavoitetta  sieltä mistä aita on matalin? 

Olen aina mennyt aika reippaalla otteella omaa intuitiota kuunnellen. Olen uskaltanut toteuttaa unelmiani ja varmasti saanut vanhempieni sydämet jättämäään muutamia lyöntejä väliin kertoessani suunnitelmistani.  Lähdin muunmuassa parikymppisenä tyttönä au pairiksi Jenkkeihin tuulettamaan päätä ja miettimään mitä elämältäni haluan. Silloisessa parisuhteessa oltiin pisteessä josta ei tiennyt jäädäkö vai lähteäkö suhteesta.  Nykyisessä suhteessa taas puhe lapsista tuli hyvin pian ja puolen vuoden päästä ensi tapaamisesta tein positiivisen raskaustestin. Mä olen tehnyt ja toiminut kuten parhaaksi olen nähnyt ja mikä on sillä hetkellä tuntunut parhaimmalta enkä kadu kyllä yhtäkään päästöstä jonka olen elämässäni joutunut tekemään.

Sanoinkin työkavereille, että siinä vaiheessa kun unelmista suurin osa oli toteutunut, joihin kuuluu perhe, lapset, häät, vakityö, ammatti ja oma koti niin iski hetkellinen epätoivo.  Se tunne kun elämässä on kaikki mitä olet toivonut niin mitä kohti sitten tavoitellaan? Voiko ihminen elää ilman mitään tavoitteita tai unelmia? Entä jos ei tiedäkään yhtään mitä elämältä haluaa?

Mulle unelmat ja tavoitteet on tapa selvitä arjesta, on aina jokin asia mikä odottaa tulevaisuudessa. Se, että viikkojen taikka kuukausien päässä odottaa mukava illanvietto tms saa jaksamaan paremmin. Ahdistuisin jos kalenterissa ei olisi mitään merkintöjä. Koska joka viikko ei tiedossa voi olla ulkomaanmatka (ainakaan mulla) niin pitää tyytyä hieman vaatimattomampiin tavoitteisiin. Se voi olla vaikka 60 minuutin juoksulenkki tai 60 minuuttia ihan omaa aikaa vaikka päikkärien muodossa.

Tavoittelen myös terveellisempää elämää ja haluan päästä elämäni parhaaseen kuntoon. Aina haaveiden ei tarvitse olla isoja juttuja. Se, että pystyisin syömään terveellisemmin ja jatkamaan kuntoilua loppuelämän olisi yhtä kuin lottovoitto. Nykyään kun ei ole takuuta siitä,että pysyisi terveenä elämänä loppuun asti. 

Lopuksi haluisinkin haastaa teidät kaikki miettimään seuraavia kysymyksiä: Mitä kohti sinä tavoittelet ja miten aiot pyrkiä kohti tavoitteitasi?:)

You Might Also Like

0 kommenttia

Like us on Facebook

Subscribe