Lisää treeniä viikkoihin

10 helmikuuta



Vauhtisammakon hehkutus alkaa varmaan osalta tulla jo korvista ulos mutta tiedättekö sen fiiliksen kun on vain niin älyttömän innoissaan jostain asiasta. Nyt on kaikki palaset ja fengshuit niin kohdallaan, että en halua missata tässä hetkessä mitään. Olen saanut öisin nukkua (paitsi viime yönä kun lapset ovat kipeänä ja heräilivät vähän väliä) minkä takia päivisin olen jaksanut sykkiä kuin duracell-pupu. :)


Ilmottauduin Vauhtisammakon challengeen saadakseni itsestäni irti entistäkin enemmän.  Vauhtisammakko kuvaa challengea näin:

Tule mukaan Challenge! -treeniryhmään, jossa kaksi tiimiä mittelöivät kymmenen viikon ajan toistensa kanssa. Kisaat itseäsi vastaan, mutta samalla pelaat koko ajan oman tiimisi puolesta vetäen omaa tiimiäsi kohti voittoa.Haasteessa kisaavat vastakkain VOIMA- ja KESTÄVYYS- tiimit. Voima-tiimi keskittyy voimaelementtien kehittämiseen, tehokkaamman tekniikan oppimiseen, sekä yhä isompien painojen turvalliseen nostamiseen mitä moninaisimmilla välineillä. Kestävyys-tiimiin liittymällä  parannat hapenottokykyäsi ja jaksat arjessa paremmin. Molemmissa tiimeissä opit treenaamaan kahvakuulilla, levytangoilla sekä oman kehon painolla. Lisäksi tiimeissä tehdään paljon erilaista arkipäivää tukevaa toiminnallista harjoittelua. Voimatiimiä valmentaa Vauhtisammakon perustaja, valmentaja Mikko Liukka. Kestävyys-tiimiä sen sijaan koutsaa valmentaja Anni Liukka.

Mitä odotuksia minulla sitten on kyseisestä haasteesta? Haluan päästä tavoitteeseeni eli elämäni parhaimpaan fyysiseen kuntoon. Jos ottaisi tavoitteeksi olla tuossa elämäni kunnossa 35-vuotiaana niin on vielä muuutama vuosi armon aikaa.:D  Challengen myötä treenimäärät viikossa kasvaa ja monipuolistuvat, joten enää en juokse pelkkää peruskestävyyslenkkejä koiran kanssa. Toki niitäkin täytyy vielä olla mutta nyt pääsen leikittelemään vauhdeilla ja testamaan sitä omaa kestävyyttä.  Toivon saavani kunnon opastusta parempaan hapenottoon sillä se on ongelmani kovissa vauhdeissa. Hengittäminen kovaa juostessa ei vain luonnistu. 

Millaisia treenien oletan olevan? Koska vetäjinä ovat Anni ja Mikko niin treenit ovat varmaan todella rankkoja ja niissä ei todellakaan pääse helpolla eikä luovuttaminen tule kuuloonkaan.  Uskon treenien olevan monipuolisia ja varmasti pääsen oppimaan itselle uusia asioita. Ohjelman mukaan tulemme treenaamaan myös lihaskuntoa ja kestävyys-tiimissä olettaisin sen olevan juoksua tukevaa harjoittelua. 

Mikä motivoi tavoittelemaan voittoa?  Häviö ei tule kuulonkaan vaan voittoa lähdetään tavoittelemaan. Treenaaminen ryhmässä on mukavaa koska kaikilla on sama päämäärä eli tavoite voittaa. Itse ainakin saan lisää motivaatiota toisten onnistumisesta. Kilpaileminen sekä itseään, että toista joukkuetta vastaan on siistiä, sillä eihän kukaan tahallaan halua epäonnistua haastessa, josta on maksanut ja jossa saa kädestä pitäen opastusta joka treeneissä.


Tulee olemaan mielenkiintoista mennä ensi viikolla inbody-mittaukseen. Viimeksihän olin joulukuussa kyseisessä mittauksessa Paavo Nurmi keskuksessa Turkulaisten bloggareiden kanssa ja siitä voit lukea täältä. Edellisen kehonkoostumusmittauksen jälkeen kropassa on taatusti tullut jotain muutosta, sillä paino on ainakin pudonnut mutta onko muuta muutosta tapahtunut , jää nähtäväksi.  Haasteen lopussa testataan sitten uudestaan mitä muutoksia on tapahtunut kymmenen viikon aikana. Toivon mukaan paino jatkaisi laskua ja rasvaprosentti pienentyisi. Lihasmassaa tietysti sitä toivoisi lisää, mutta kaikkea tuskin ehdin saada aikaan kymmenessä viikossa.  On kyllä huikeen kivaa olla mukana tämmösessä!

You Might Also Like

0 kommenttia

Like us on Facebook

Subscribe