Kuivan ihon kirous

22 tammikuuta

Talvi ja varsinkin kovat pakkaset ovat rankkaa aikaa iholle. Sekaihoni on varsin oikukas näin talvella ja mikään voide taikka öljy ei tunnu pitävän ihoa kosteana. Kärsin tästä ongelmasta lähes tulkoon joka talvi, mutta aina jollain voiteella olen saanut ihon pysymään kurissa. Pari viikkoa olen nyt aamuisin kironnut naamani manalaan koska meikattuani naama on niin kuiva nenän pielistä ja otsasta, että olisi voinut kuvitella minun eläneen Saharassa pidemmän aikaa ilman mitään rasvaa.

Käydessäni keskiviikkona Helsingissä suuntasin Sokokseen kuluttamaan aikaa ja samalla sain ostettua kosteuttavat tuotteet kasvoilleni. Tykkään Lumenen tuotteista ja kiva suosia muutenkin suomalaisia tuotteita.  Pari päivää olen voiteita nyt testaillut ja tähän mennessä kokemus on ollut hyvinkin positiivinen sillä iho ei jää meikin laiton jälkeen mistään kohtaan kuivaksi.

Kosteuttava yövoide,kosteuttava päivävoide ja hyaluronitiiviste
Oma prosessinsa onkin aamuin illoin laittaa seerumeita ja voiteita ja saada voidekerros kuivumaan ennen seuraavaa voidetta. Varsinkin aamulla kun kaiken päälle tulee vielä meikkivoide ym niin täytyy hetken aikaa odotella,että iho imee kaiken sen seerumi- ja voidemäärän.  Olen kuitenkin niin tyytyväinen ostamiini rasvoihin näiden parin päiivän perusteella jo,että ei tässä enää voi mikään mennä vikaan. Eihän? Ellei sitten tule jotain yli 30 asteen pakkasia...

Kosteuttava yö-ja päivävoide on rasvaisuudesta huolimatta hyvin imeytyviä tai sitten ihoni on vain niin kuiva.:D Kaipaisin ehkä hieman jotain tuoksua voiteisiin mutta kaiketi näin sopivat herkkäihoisille paremmin.  Hyaluronitiiviste on myös tuotteena ihan uusi minulle mutta alun vaikutukset ovat olleet niin hyvät, että tulen jatkossakin käyttämään tuotetta talvisin.

Lumenen tuotteita olen käyttänyt jo aiemminkin mutta nyt oli hankittava kosteuttavampaa sillä kotona olleet purnukat eivät tehonneet rutikuivaan ihooni.

Puhdistusvaahto,kiinteyttävä seerumi ja päivävoide
Käytän puhdistusvaahtoa päivittäin meikin puhdistamiseen ja se on ollut kyllä niin oiva keksintö joltakin kuka sen sitten ikinä onkaan keksinyt.Huomasin, että kuivalle iholle oli omat puhdistusemulsiot ja jäin miettimään, että onkohan puhdistustuotteillakin yhtä iso merkitys ihon kannalta kuin voiteilla? Että jos on kuiva iho niin pitäisikö käyttää kuivalle iholle tarkoitettua puhdistuotettakin? Jos joku osaa kertoa tähän vastauksen niin kuulisin mielelläni.  

Kiinteyttävästä seerumista on tullut yksi lempparituotteistani. Olen ollut aika laiska ihon hoidon suhteen joskin aina olen joutunut käyttämään päivävoidetta ja meikit olen aina pessyt meikinpuhdistustuotteilla mutta en ole sen kummemmin jaksanut innostua kaikista eri vaihtoehdoista, joita on olemassa voiteiden lisäksi.  Luettuani seerumeista ja niiden hyvistä vaikutuksista useammastakin eri blogista ja lehdistä, jouduin toteamaan, että tarvitsen kyseisen tuotteen. Niinhän siinä kävi,että olen ihan tykästynyt seerumiin. Siitä jää kivan tuntuinen iho ja tuoksukin miellyttää.

Lumenen vitamin c päivävoide on ihanan tuoksuista ja kesällä kyseinen tuote hellii ihoani päivittäin. Nyt talvella kyseisen tuotteen kosteus ei riitä ja siksi purnukka saakin odotella rauhassa käyttäjää muutaman kuukauden.:)

Mitä mieltä te olette Lumenen tuotteista? Tykkäättekö vai onko jokin muu merkki mieluisampi?

You Might Also Like

0 kommenttia

Like us on Facebook

Subscribe