Kehonhuollon laiminlyöjä

19 lokakuuta


Myönnän olevani hirmu huono venyttelijä ja kropan lämmittely on ihan yhtä toivotonta. Kyse ei ole siitä,ettenkö haluaisi tai olisi aikaa vaan siitä,etten ikinä muista. Se hetki kun pääsen vihdoinkin lenkille niin ajatuksissa on vain suunta nopeasti pois kotoota ja tarpeeksi kauas. Ja niin kauan kun noita asioita ei ota tavaksi ennen ja jälkeen lenkin niin niistä ei myöskään koskaan tule rutiininomaisia. Olen kateellinen niille, jotka ovat ottaneet nämä osaksi treeniä.Ehkäpä minäkin voin sanoa tekeväni, jonain päivänä.:)

Ryhmäliikuntatunnit on siksi olleet aina mun mieleen,että niissä on lämmitelty,sitten vedetty itse treeni jonka jälkeen venytellään. Ainakin SatsElixiassa tämä on muuttunut ajan myötä ja nykyään venyttelytunnit on erikseen eikä tunnin lopulla tehdä kuin pikaisesti jotain venyttelyitä jos sitäkään mikä on harmi koska kaikilla ei ole aikaa viettää kuntokeskuksessa montaa tuntia. Varsinkin jos lapset ovat lapsiparkissa missä he saavat olla 1,5h niin tekee aika tiukkaa ehtiä 55 minuutin treenitunnille ja siitä 30 minuutin palauttelutunnille. Varsinkin tämmöiselle laiskimukselle treenitunnin yhteydessä tehtävät palauttelut on ihan super hyvä asia,koska jos niitä ei tehdä tunnilla niin ne jää sata varmasti tekemättä.


Mitä kovemmin treenaa sen tärkeämpää kehonhuolto on.

Olen sentään pitänyt huolta kehostani hieronnan avulla jossa on tullut käytyä nyt kerran kuukaudessa. Jalat on useimmiten olleet hieronnan kohteena koska juostessa ne kuormittuvat kropassa eniten ja hieronnan avulla olen pyrkinyt siihen,ettei pahoja jumeja pääsisi syntymään. Joka kertahan joku paikka on jumissa mutta juoksulla ei taida olla osuutta asiaan, sillä viimeksi hierontaan mennessä kipua oli oikeassa lonkassa/ulkoreidessä ja vasemman jalan pohkeessa. Pari päivää hieronnan jälkeen olo on kuitenkin tosi hyvä ja olen tyytyväinen edes siihen,että olen saanut hieronnan osaksi rutiineja.

Muistatteko te lämmitellä,palautella ja venytellä? Miten olette saaneet siitä rutiininomaista?



You Might Also Like

5 kommenttia

  1. Mulla on tuota samaa vikaa. Salilla "lämmittelen" esim pelkällä tangolla. Lenkillä kävelen tirn päähän ennen juoksua. Pieni lämmittely, muttei tarpeeksi. Venyttelyn olen unohtanur melkein kokonaan, mutta nyt olen ihastunuts juurikin SatsElixian Yoga for Athletes -tunnista. Kehonhuoltoa, korsetin pitoa, venyttelyä. Aivan loistotunti, suosittelen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Anteeksi kirjoitusvirheet kännykällä. Muka tarkistin, mutta äh.

      Poista
    2. Anteeksi kirjoitusvirheet kännykällä. Muka tarkistin, mutta äh.

      Poista
    3. Mun onkin pitänyt mennä kokeilemaan tuota tuntia.kiva jos oot tykännyt.:)

      Poista
  2. Mäkin olen vähän liian laiska kehonhuoltaja. Ja olen tiedostanut tämän asian jo vaikka miten pitkään, mutta silti se helposti unohtuu. Joskus aina skarppaan, mutta viimeistään kuukauden päästä huomaan palanneeni vanhoihin tapoihin. Yoogaia on kyllä hyvä apu kehonhuollossa, sieltä tekisin useammin rullailu/venyttely/joogatunteja, jos olisi enemmän aikaa! Yoogaiassakin on ollut jotain joogaa juoksijoille tai joogaa urheilijoille -tunteja, mutta en ole varma onko niitä enää.

    VastaaPoista

Like us on Facebook

Subscribe