Braids and ponytails

17 heinäkuuta



Jatketaan kesä aiheisella postauksella. Vuorossa hiukset.

Pitkät hiukset jakavat mielipiteeni, sillä niissä on hyvät ja huonot puolensa. On kivaa kun pitkiin hiuksiin saa tehtyä kampauksia mutta pitkät hiukset ovat myös todella kuumat kesällä ja takkuuntuvat helposti  jos ovat auki. Pidän useimmiten hiuksiani kiinni sillä auki olevat hiukset häiiritsevät niin töissä kuin vapaa-ajallakin ihan kotona ollessa. Moni varmaan ajattelee tässä kohtaa, että turhaan mulla sitten on pitkät hiukset ja kyllä aina välillä mietin sitä itsekin. Miksi pitää pitkiä hiuksia jos ahdistuu niistä? Pitkät hiukset on kuitenkin kauniit ja mielestäni hyvinkin naiselliset.

Hiukseni ovat vasta lähivuosina ottaneet kasvuspurtin ja muistuttavat lähinnä hevosen harjaa sillä paksuutta olen saanut niihin ihan reippaasti verrattuna aiempiin kertoihin kun mulla on ollut pitkät hiukset. Jopa äitini on yllättynyt hiusteni paksuudesta sillä hänkin vertaa hiuksiani siihen aikaan, jolloin joutui vielä niitä laittamaan. Hassuinta on se,että mitään en tee erilailla kuin ennen. Vitamiineja oon toki popsinut säännöllisesti nykyään, joten se on varmasti ainoa muutos. Hiustenhoitotuotetteita vaihtelen aina sen mukaan mitä nyt sattuu kaupasta tarttumaan mukaan eli en ole minkään tuotteen totaalifanittaja.

Olen varmasti hiustenhoitotuotteiden nnäkökulmasta sellainen peruskuluttaja. Käytän shampoota, hoitoainetta ja hiuslakkaa vaikka omistan laatikollisen kaikennäköisiä purnukoita, jotka on tarkoitettu hiuksiin.  Olen tässäkin asiassa ehkä hieman laiskistunut vuosien varrella. Joskus tuntui, että aikaa oli hustenlaittoon enemmän kuin nykyään. Välillä jopa tulee mentyä märän tukan kanssa nukkumaan sillä illalla suihkun jälkeen ei vaan enää kertakaikkiaan jaksa kaivaa fööniä. Aamulla sitten tas muistakiin, että miksi olisi kannattanut jaksaa nähdä vaivaa föönaamiseen sillä tukka muistuttaa leijonan harjaa.

Olen kasvattanut useasti pitkät hiukset ja sitten halunnut jotain uuttta kuten permanentin jonka kanssa olen pilannut hiukseni kolme kertaa ja leikannut hetken päästä lyhyet. Lyhyissä löytyy kivoja malleja mutta olen kovin laiska käymään kampaajalla ja hiusalli jota pitäisi jatkuvasti käydä pitämässä mallissaan ei sovi mulle. Se,että hiusmalli vaatisi föönausta ym puunausta ei haittaa sinänsä vaan enemmänkin se rahamäärä jonka kampaajakäynteihin saisi hävitettyä. Joissakin paikoissa joutuu pitkistä hiuksista  maksamaan enemmän mutta en ole vertaillut kumpi tulisi halvemmaksi pitkät hiukset vai lyhyet.

Loppuun keräsin vielä Pinterestistä löytämiäni kivoja kampauksia. Letit on edelleenkin pop ja itsekin tykkään niitä väkerrellä.  :)



Kertokaahan tykkäättekö laittaa hiuksianne? Onko teillä joku ehdottomasti lemppari kampaus?

You Might Also Like

0 kommenttia

Like us on Facebook

Subscribe