Problematic

torstaina, toukokuuta 07, 2015

Viime aikoina olen päätynyt yhteen ja samaan päätökseen tosi monessa asiassa. Kaikesta tehdään tosi vaikeaa. On kyse sitten pensaiden ostosta, puun kaadosta tai salijäsenyyden ostosta.

Aina pitää tavata.

Ymmärrän, että puun kaadosta pääsee helpommin tekemään urakka tarjousta paikan päällä kun tietää miten hankalassa paikkaa puut ovat ja kuinka isoja ne ovat. Kaiketi metsureilla kuitenkin on antaa jokin osviittaa antava vastaus ilman näkemistäkin. Luulisi ainakin.

Liikuntakeskukset käyttää samaa taktiikkaa.  Saavathan he paremmin tarjottua sopimusta ja näytettyä paikkoja saatuaan mahdollisen asiakkaan paikan päälle. Mua taas raivostuttaa sellainen. Jos pyydän hintoja vaikka 10- kerran kortista niin ei mua kiinnosta paikan päälle mennä ketään tapaamaan. Jos ja kun olisin saanut tietää hinnat vaikka puhelimessa ja päätettyä sen perusteella haluanko ostaa kortin kyseisestä paikasta niin olisin mennyt sinne. Puhelimessa sanottiin, että 10-kerran kortteja on niin monta erilaista, että olisi hyvä tulla tapaamaan heitä paikan päälle asian tiimoilta. Jäi sitten menemättä.

Ostaako ihmiset helpommin kaikkea kaupasta jos myyjä tyrkyttää tavaraa? Tai kuinka moni tilaa lehden kun puhelinmyyjä soittaa? Onko niin, että jos paikan päälle menee tapaamiseen niin ei kehdata enää sanoa ei vaan otetaan kuntosalisoppari pariksi vuodeksi? Itse ainakin ostan paljon netin kautta tavaroita ja vaatteita koska pääsen näin helpommalla. Myyjät ei hyökkää heti kimppuun kaupassa ja saan rauhassa vertailla tuotteita.

En osaa edes sanoa miksi näin mitätön asia häiritsee mutta niin se vaan ärsyttää. Miksi kaikesta pitää tehdä niin vaikeaa? Olenko ainoa, jota tämmöinen häiritsee? 





You Might Also Like

0 kommenttia

Like us on Facebook

Subscribe