Kehonkoostumusmittaus

keskiviikkona, maaliskuuta 19, 2014

Liittyessä jäseneksi elixiaan saa kaksi kertaa tavata personal trainerin. Olen kerran jo yhdessä treenannut pt:ni kanssa ja tänään oli vuorossa toinen kerta. Ensimmäisellä kerralla käytiin läpi taustojani mm. harrastukset, synnytykset, painotavoite ym. Pt kyseli myös toiveistani missä asiassa hänen apuaan tarvitsen. Kerroin toiveistani saada salilla tehtäviä hyviä liikkeitä käsille ja yläkropalle.  Alakroppaa on kuitenkin se joka eniten on koetuksella jumpissa joten en ainakaan vielä kaipaa siihen muutosta. Tällä toisella kerralla keskityttiin keskivartaloon joka myös oli toiveeni. Pyysin myös saada kehonkoostumusmittauksen. Olin jännittänyt sitä jo pari viikkoa tai lähinnä rasvaprosentin tulosta. Rasvaprosenttihan kertoo rasvan määrän prosentteina koko kehon painosta ja sanotaan, että se olisi  parempi mittari ylipainon arviointiin kuin painoindeksi.Tässä tulokseni:
Rasvaprosentti 32,5%
Rasvamäärä 23,6kg
Rasvaton massa 49,1 kg
Lihasmassa 46,6kg
Kehon nestepitoisuus 34,8kg
Kehon nestepitoisuus prosentteina 47,9%
Luumassa 2,5kg
Lepoaineenvaihdunta 1492 kcal
Kehon fyysinen ikä 39
Keskivartalolihavuus 4
Painoindeksi 26,1

Olen yllättynyt tuloksista mutta en positiivisesti. Oletin, että rasvaprosentti olisi ollut matalampi, mutta nyt on ainakin jotain mikä motivoi vielä lisää lähtemään ylös ulos ja jumpalle.  Painon tiesinkin ja painoindeksin mutta loput olivat yllätyksiä. Tämä tehtiin tanita laitteella joka ei niin kokonaisvaltaisesti mittaile. Pitää vuoden lopussa käydä uudelleen ja katsoa mitä muutosta on tapahtunut.

Mittauksen jälkeen keskityttiin sitten itse treeniin. Puoli tuntinen meni hyvin nopeasti ja olisinkin voinut tuplata ajan saadakseni lisää treeniä. Sain kokeilla hieman erilaisia tekniikoita keskivartaloon kohdistuen ja nyt todella tuntuu, että on jotain tehnytkin. Lapaluissa tuntuu tosi kireältä venyttelyistä huolimatta.  Illalla pakko venytellä lisää paremmalla ajalla. :)

You Might Also Like

0 kommenttia

Like us on Facebook

Subscribe